دستگاه رگ یاب

امروزه تکنولوژی در تمامی عرصه ها راه خود را هموار کرده است . هدف اصلی ایت موضوع تسهیل زندگی ما انسان هاست . این موضوع در علم پزشکی و تجهیزات پزشکی نیز صدق می کند . در علم پزشکی برخی از امور را بصورت مداوم و روزانه شاهد آن هستیم. این امور در روند درمان هستند . یکی از همین امور عمل انجام تزریق است . بسیاری از ما این صحنه را دیده ایم که بیمار از تزریق ناراضی است .

حتی اگر این تزریق توسط پرستاران با تجربه باشد . اطراف تزریق پر از کبودی ها و جاهای زخم است . دلیل این است که هنگام تزریق بسیاری از بیماران دارای، رگ های مناسب و واضحی نیستند . این موضوع در نوزادان شدیدتر است . همچنین در بیماران اطفال بدلیل آسیب پذیری بیشتر .

مشکل پیدا کردن رگ بصورت کلی در اغلب موارد وجود دارد . البته که این اتفاق سهوا توسط پرستارانی که حتی سالها تجربه دارند پیش می آید . تعجب آور است که فکر کنیم امکانات خاصی برای تزریق نداریم . یعنی برای پیدا کردن رگ برای تزریق فقط تورنیکه یا گارو قابل استفاده است .

چطور ممکن است که با این همه پیشرفت تکنولوژی ما هنوز هم از یک بند کشی کمک بگیریم . البته کم کم تعداد کسانی که از وجود دستگاه رگ یاب اطلاع دارند بیشتر شده است . به این دلیل که خوشبختانه این افراد علاقه به تکنولوژی و ذهن خلاقی دارند . شمایی که این مقاله را می خوانید دقیقا همین ویژگی ها را دارید .

در ادامه بصورت دقیق تر و با جزئیات بیشتر به این دستگاه می پردازیم . همچنین انواع آن و عملکرد آنها را توضیح می دهیم . ابتدا بیایم یک تعریف از دستگاه رگ یاب داشته باشیم .

 

دستگاه رگ یاب چیست ؟

واقعیت این است که درایران تهیه آن بسیار مشکل است و عدم وجود این دستگاه و کمبود آن ، باعث شده که حتی بسیاری از فروشندگان تجهیزات پزشکی از وجود آن بی اطلاع باشند . اما بالاخره این موضوع حل شده . تمامی مواردی که در بخش قبلی ذکر شد با تهیه این محصول بطور کامل قابل حل است . البته نه هر برندی . دستگاه رگ یاب چیست ؟ در واقع دستگاهی است که در بخش تزرق کاربرد دارد . با استفاده از آن می توان رگ هایی که بصورت پنهان و با چشم قابل مشاهده نیستند را پیدا کنید .

تا پیش خرید دستگاه رگیاب در ایران بسیار سخت بود . در حال حاضرهم نمی توان خرید های اینترنتی خارجی انجام داد . اما در حال حاضر خرید دستگاه رگ یاب لیزری بهمراه گارانتی و خدمات پس از فروش امکان پذیر شده است . اما پیش از خرید  باید بدانیم که انواع آن چیست و کدامیک نیاز شما را مرتفع می کنند . البته هیچ گاه این نکته را فراموش نکنید که بحث گارانتی و خدمات پس از فروش را جدی بگیرید . چراکه هر شرکتی دارای کارشناسی جهت تعمیرهای احتمالی و مشکلات آن را ندارد . در واقع گارانتی و خدمات پس از فروش و تعمیر و قطعات را اصلا نمی توانند به مشتریان خود ارائه دهند .

 

انواع دستگاه رگ یاب

بطور کلی اگر بخواهیم انواع دستگاه رگ یاب را نام ببریم باید بگوییم که 2 نوع از این کالا از نظر نوع طراحی و عملکرد وجود دارد . یکی آنهایی که با تماس با پوست عمل میکنند و دیگری آنکه نیازی به تماس آن با پوست انسان نبوده و بصورت غیر تماسی کار می کنند . به اصطلاح برخی به این دستگاه ها دستگاه رگ یاب لیزری گفته می شود . رگ یاب نوری led تماسی با led هایی قرمز رنگ کار می کنند که معمولا دارای 4 و یا 8 عدد ال ای دی هستند .

در این نوع تکنولوژی خاصی از نظر فنی وجود ندارد . تنها از طریق شدت نور سعی می کنند تا رگ مناسبی جهت تزریق استفاده کنند . بصورت موردی به ویژگی های مثبت نوع لیزری نسبت به نوع تماسی می پردازیم . تلاش می کنیم بتوانیم تصویر دقیق و صحیحی ارائه دهیم و در انتخاب شما واقعا کمک کننده باشد .

دستگاه رگ یاب LED تماسی

  • شدت کم رگی را نشان نمی دهد
  • شدت زیاد نور باعث یک خط قرمز بودن نمایان شدن رگی می شود
  • در اطفال و نوزادان به دلیل عدم همکاری به سختی قابل استفاده است
  • تمامی نقاط بدن را پوشش نمی دهد
  • عملکرد آن از نظر نوع و قطر پوست محدود است
  • غیر ایمن هنگام نور شدید

 

دستگاه رگ یاب لیزری

  • در همه بخش های بدن کاربرد دارد
  • محدودیتی از نظر سن و جنسیت ندارد
  • محدودیتی از جهت نوع پوست ندارد
  • ایمن و قابل اعتماد

 

دستگاه رگ یاب لیزری چگونه کار می کند

به منظور نتیجه گرفتن از این مقاله و مفید بودن آن دستگاه رگ یاب لیزری venascope را مورد بحث قرار می دهیم . زیرا در ایران قابل خرید است .  ابتدا ببینیم که دستگاه رگ یاب لیزری چگونه کار می کند و عملکرد آن به چه صورت است . این دستگاه در ایران قابل خرید است . عملکرد آن بدین صورت است که دستگاه را با فاصله از قسمتی از بدن که می خواهید در آن قسمت تزریق انجام دهید قرار می دهید . تصویری که در نمایشگر آن می بینید تصویر زنده و واقعی همان قسمت از بدن است . اما با این تفاوت که در آن تمامی رگ ها قابل مشاهده است .

لیزرهای این نوع از محصول بدون خطر و ایمن می باشد . برای بیمارانی مانند نوزاد و اطفال که هیچگاه هنگام تزریق همکاری نمی کنند بسیار مناسب است . به همین دلیل می توان به آن دستگاه رگ یاب نوزاد و دستگاه رگ یاب اطفال گفت . از نکات قابل توجه آن می توان به این موارد اشاره کرد . مدل تولید شده توسط شرکت venascope بصورت اتوماتیک کالیبریشن میشود و نیازی به کالیراتور ندارد . فوکوس بصورت زنده در حال انجام است .

در نتیجه تصویر واقعی را از رگ میبینید و یک تصویر پردازش شده ی واقعی است . نه یک پردازش مجازی و غیر قابل اعتماد . این دستگاه مشاهده رگ ها را تسهیل می کند. در نتیجه از بروز صدمات ناشی از تزریق در محل ناصحیح جلوگیری می کند . دستگاه رگ یاب مدل وناسکوپ کاملا ایمن بوده و استفاده مکرر از آن هیچ عارضه ای در بر ندارد . هم برای بیماران و هم پرستارانی که ممکن است در روز چندین بار از آن استفاده کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *