انواع دستگاه رگ یاب

انواع دستگاه رگ یاب از نظر کاربرد به دو دسته اصلی تقسیم می شوند . رگ یاب های تماسی و رگ یاب لیزری . که در اصطلاح عامیانه به آن رگ یاب لیزری گفته می شود . نحوه کار رگ یاب های تماسی بدین صورت است که این دستگاه ها از تعدادی LED استفاده می کنند که اغلب آنها تعداد 4 یا 8 عدد هستند . البت تعداد بیشتر به منزله قوی تر بودن آن نیست و به قدرت هر LED بستگی دارد . رنگ این LED ها قرمز است . تنها تفاوت آنها نحوه آرایش و چیدمان این LED ها می باشند . بطور کلی کار آن فقط با قدرت نور های ال ای دی ها استفاده شده است . در این نوع از دستگاه اثری از تکنیک های پیچیده و پردازش تصویر نیست .  

نوعی از آن دارای 4 LED بصورت خطی هستند که آنها را در مشت گرفته و پس از آن روی دست را نگاه می کنید که تنها تصویر پیچیده ای از آناتومی دست مشاهده می شود که آن هم تصویری که بتواند کاربردی باشد نیست . مشکل بعدی این نوع از رگ یاب ها این است که تنها برای تزریق پشت دست انجام می شوند . مشکل دیگر این است که فقط برای بزرگسالان کاربرد دارد چون اطفال و نوزاد برای تزریق هنگام رگ یابی هیچ وقت همکاری نمی کنند ! من این دستگاه را برای افراد چاغ تست کرده ام و نتوانستم نتیجه ای بگیرم . حتی ادعای سازنده این بود که نه تنها در دست آن را می توان مشت کرد ، می توان آن را با تماس با قسمت های دیگری برای تزریق مورد استفاده است . که با تست های زیادی که روی افراد مختلف با آناتومی های مختلف کردم نتیجه ای نگرفتم و این ادعا صرفا یک جمله تبلیغاتی جعلی بود .

نوع دیگری از دستگاه رگ یاب تست کردم که آرایش دایره ای از LED ها داشت . این نوع آرایش با این هدف بود که بخش مورد نظر از بدن را تحت پوشش کاملی قرار دهد . حتی بخشی که LED ها را روی آن قرار داده بودند را بصورت شیب دار کرده بودند که به قول خودمان بخش مورد نظر را جهت رگ یابی محاصره کنند . این دفعه مشکل این بود که آنقدر تعداد نورها زیاد بود که در هر قسمتی از بدن که تست می کردم فقط با نقطه ای قرمز مواجه می شدم که در واقع مرکز تلاقی نورها بود و حتی در بخش هایی که با چشم عادی می توانید رگ را ببینید ، نقطه متمرکز نور آن را هم از بین می برد . در قسمتی از دایره نیز بخشی تو خالی بود که بتوان از آن قسمت سرسوزن را وارد رگی که دیده نمی شود کرد .

دستگاه رگ یاب تماسی دیگری که تحت آزمایش قرار دادم نوعی آرایش نیم دایره ای از LED ها بود . از نیم دایره در واقع بصورت یک نور شدید دایره این روی پوست درست می کرد . در بخشی که نورها بودند شدت آنها باعث شده بود تا فقط یک خط قرمز شدید ایجاد شود . حتی رگ های واضح نیز قابل مشاهده نبود . از بخش روبرویی هم که هیچ چیزی نبود و قسمت خالی نیم دایره هم هیچ کمکی برای دیدن رگ نمی کرد . البته این در حالی بود که تمامی انواع رگ یاب تماسی که تست کردم دارای تنظیم شدت نور بودند و بازی با شدت نور هم کارساز نبود .

در نهایت به این نتیجه رسیدم که اصولا دستگاه های تماسی فقط یا زور و شدت نور خود قرار است ! عمل کنند . اما نه خبری از رگ بود و کمکی به تزریق . البته با تبلیغات و ادعاهای زیادی که انجام می دهند یادمان می رود که اگر قرار بود چند LED نور قرمز رنگ را به دست تماس دهیم و نتیجه بگیریم ، پس چرا کمپانی هایی هستند که با تکنولوژی های پیچیده و سخت اقدام به تولید رگ یاب لیزری می کنند ؟

فروش انواع رگ یاب

نحوه عملکرد رگ یاب لیزری بدین صورت است که دارای نورهایی هستند که بر روی آناتومی انسان واکنش های متفاوتی نشان می دهند . این نور ها باعث می شوند تا دستگاه تصویری از بخش مورد نیاز بدن را ببینید و با پردازش هایی که در خود انجام می دهد تصویری را به ما نشان می دهد که در واقع تصویر بخش مورد نظر از بدن است که روی آنها رگ ها نمایان شده اند . تصویر خروجی دستگاه رگ یاب لیزری در نمایشگر آن قابل مشاهده است و بصورت زنده عمل پردازش را انجام می دهد . از مزایای این دستگاه می توان به این اشاره کرد که :

هیچ محدودیتی از نظر سن و جنسیت بیمار ندارد . هم بعنوان رگ یاب اطفال ، رگ یاب نوزاد و بزرگسال عمل می کند .

نوع پوست و رنگ آن تاثیری روی عملکرد آن ندارد

مختص به استفاده در منطقه خاصی از بدن نیست

قابل اعتماد و امن بوده و تصویر واقعی رگ را نمایش میدهد و نه یک تصویر گرافیکی پردازش شده غیر امن

وب سایت ما با هدف تسهیل در فروش انواع رگ یاب فعالیت کرده و شما می توانید با کارشناسان ما پیش از خرید مشورت نمایید و متناسب با نیاز خود اقدام به خرید بهترین دستگاه رگ یاب شوید .

قیمت انواع دستگاه رگ یاب

جهت اطلاع از قیمت خرید رگ یاب لیزری نوزاد اطفال و بزرگسال با ما در تماس باشید و پس از مشاوره با کارشناسان نهایت اقدام به ثبت سفارش خرید دستگاه رگ یاب را ثبت کنید . شرکت صبح سلامت ایرانیان با اخذ نمایندگی کمپانی Venascope اقدام به فروش انواع رگ یاب لیزری می کند که با تماس با ما می توانید قیمت رگ یاب مورد نظر و متناسب با نیاز خود و بطور کلی قیمت انواع دستگاه رگ یاب سایز برند های موجود در بازار ایران که قابل خرید بوده و دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشند را استعلام قیمت رگ یاب لیزری و سفارش فروش رگ یاب لیزری دهید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *