دستگاه رگ یابی

عمل رگ یابی مجموعه کارهایی است که هنگام تزریق به بدن انجام می دهند . رگ یابی بطور کلی جهت تزریق به بازو و ساعد و یا روی دست در بزرگسالان و نوزادان و اضافه بر آن تزریق به سر در نوزادان است . بطور کلی رگ یابی شامل نکات و مراحل زیر است :

از رگهای بالای دست ، بالای ساعد یا داخل آرنج استفاده کنید.

رگهای داخل آرنج بزرگ هستند اما تزریق راسخت تر می کند.

رسیدن به رگهای کوچکتر در بالای دست آسانتر است.

با انگشت رگ ها را فشار داده تا ببینید که چقدر بزرگ هستند و در کدام جهت قرار دارند.

در صورت لزوم از رگها در مچ پا یا پاها استفاده کنید.

رگ هایی که فرم و شکل مستقیم تری دارند را انتخاب کنید.

اگر از وریدی در قسمت داخلی آرنج استفاده می کنید ، بازوی خود را صاف نگه دارید.

برای هر تزریق از همان رگ و همان نقطه استفاده نکنید چراکه باید جهت ترمیم مجدد به رگ ها فرصت داده شود.

اگر شما نمی توانید یک رگ برای تزریق پیدا کنید ، یکی از این نکات زیر را امتحان کنید تا رگ ها بیشتر برجسته شوند:

بازو را به مدت پنج دقیقه در آب گرم خیس کنید تا رگ ها بزرگتر شود. همچنین می توانید قبل از شروع کار ، آب گرم را روی ساعد و دست بکشید.

قبل از شروع حوله گرم را روی ساعد یا دست خود بپیچانید.

ضربه های محکم ئ ناگهانی به پوست وارد نکنید.

بازو را به سمت پایین آویزان کنید و به آرامی مشت را باز و بسته کنید تا جریان خون بیشتر شود.

گارو را در حالی که بازو آویزان است ، ببندید

هرگز از وریدها در قسمت زیر مچ خود استفاده نکنید. آنها خیلی به اعصاب و عروق نزدیک هستند.

اگر مرتباً در یافتن ورید و رگ برای تزریق ها مشکل دارید نگران نشوید . چراکه درصد بسیار بالایی از افراد بدلیل آناتومی بدنشان رگ های نمایانی جهت تزریق راحت ندارند . این مشکل در همه سنین و جنسیت ها وجود دارد . در سنین نوزاد و اطفال مشکل دو چندان است . یکی اینکه رگ های آنها کوچک است . دیگری اینکه اصلا با شما برای تزریق همکاری نخواهند کرد . حتی در بزرگسالان هم میبینیم که برای تزریق یک سرم ساده ممکن است پرستار چندین بار سوزن را در دست بیمار فرو کرده و دوباره درآورده تا بصورت سعی و خطایی بتواند رگ را پیدا کند . مشکل رگ یابی حتی در پرستاران باتجربه هم وجود دارد . حتی اگر برای اینکار صدها ساعت صرف مشاهده فیلم رگ یابی کرده باشند . تمامی کادر درمانی معمولا داد و بیدادهای تکراری و سناریوهای قدیمی را می توان در بخش های تزریقات مراکز درمانی مشاهده کرد . وقت آن رسیده تا از روش درست و جدیدی جهت انجام رگ یابی استفاده کنید تکنولوژی این مشکل را حل کند .

همانطور که تکنولوژی در زمینه های مختلفی زندگی ما را تسهیل کرده ، در زمینه پزشکی نیز استثنایی قائل نشده است . بهترین ، راحت ترین و سریع ترین روش رگ یابی استفاده از دستگاه رگ یاب است . دستگاه رگ یاب عمل رگ یابی را به کمک گارو یا روش هایی که در ابتدای این مقاله ذکر شد را به روشی سنتی بدل کرده است . با استفاده از دستگاه رگ یاب دیگر نه کادر درمانی و پرستاران و حتی بیماران را راضی نگه می دارد . رگ یاب ها به 2 نوع تماسی و غیر تماسی که در اصطلاح به آنها رگ یاب لیزری نیز گفته می شود وجود دارند . عملکرد نوع غیرتماسی یا اصطلاحا لیزری آن به این شکل است که دستگاه را به فاصله از بخش مورد نظر برای تزریق نگه داشته و در نمایشگر آن می توانید رگ ها را مشاهده کنید و به آسان ترین راه و امن ترین روش ممکن است کار را انجام دهید . و عمل اصطلاحی به نام رگ یابی یا رگی گیری را به معنای سنتی با استفاده از دستگاه رگ یابی یا رگ گیری کنار بگذارید . جهت اطلاع از قیمت و خرید انواع دستگاه رگ یاب با ما تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *